"Sommarlov"

Så nu är jag klar med mit andra år av högskolan coh har därefter bara ett år kvar, vilket jag är så redo för att bli över. Jag vill komma ut i arbetslivet och starta mitt liv. Känns som man står stilla när man pluggar och på så vis bara skaffar sig större och större lån. Det ger ju inte så bra odds för när man vill börja leva att behöva betala tillbaka, men så är det väl nästan för alla.

Jag har börjat mitt sommarjobb i Danmark och har blivit mer eller mindre knäckt av det. Jag känner än inte mig säker på det, emn jag behöver verkligen det för att betala av mina skulder. Jag valde att söka ett jobb i Danmark endast för jag vet att det lönar sig i längden, men vet också att det är slitsamt var du än tar jobbet.
När jag annars har jobbat i Danmark så har där alltid varit någon svensk som jobbat med mig, men nu är det bara danskar. Inte för att det är dåligt, men när man inte kan språket så väl så drar man sig tillbaka atumatiskt. Jaja, nu ska jag sluta klaga på detta. Jag överlever det! Som mål för att stå ut med jobbet har jag en resa till kroatien som väntar på mig till min vän Kicki. Hon flytta ner där för mer än ett år sen och har nu fått en söt liten flicka som heter Klea. Hon bor i zagreb med sin pojkvän och verkar ha det bra. Det ska bli skoj att träffa henne igen och se hur hon verkligen har det och träffa henne söta Klea =). Jag ska vara där nere i 2 veckor och fem dagar. Därefter åker jag hem med hennes föräldrar och startar upp mitt sista år på högskolan. Jag kommer lite sent, men det gör inget.....bara mer motivation för att läsa för att hinna med =).

Mycket har hänt sen senast jag skrev. Jag vet inte var jag ska börja......jag tror jag struntar i det och börjar om på nytt istället. Haft ett par tuffa månader detta året och vill nu bara glömma och starta om året. Kanske inte så bra start på det nu, men jag vet att det blir bättre.

Ha det bra så länge.....
Efter min kusins student

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0